13 декември 2013

Какво се крие в тайната кутия?


Ето я тайната кутия, за която говоря. Това не е някакъв много поучителен постинг, просто последите дни, докато нямах интернет, бях посветила на Таро и за пореден път се възхущавах и радвах на това, което имам (не че се задоволявам само с тях). Снимките представят притежанията ми. От друга страна, за всеки, който е начинаещ в сферата или просто иска да погледне, вероятно ще е интересно как другите си поддържат картите.



Да започнем от кутията - откакто се занимавам с Таро, съм забелязала, че карти, държани в дървена кутия, реагират енергийно по-добре, отколкото тези, държани в картонена кутийка. Когато си държах картите в картонена кутийка, доста често необяснимо ги намирах слепнали и трудно се бъркаха. Нямаше някаква физическа причина, на която да се дължи това, та явно те сами си поискаха поддръжката. Това не е първата кутия, в която си държах картите, а даже си е третата подред. Първата е изключително красива кутия с китайски елемент на илюстрацията отгоре, която преди беше притежание на майка ми, но тя ми я подари. Така  че е доста ценна и от сантиментална гледна точка. В момента нямам снимка да приложа,  но може би утре ще мога да снимам и другите неща. В тази кутия сега си държа с полускъпоценните камъни.
Втората ми кутия също беше невероятно красива, и продължава да бъде, де, тя е с астрологически мотив и си мислех, че може да събере 4 колоди карти, но всъщност събира само две, когато я купих, съм надценила широчината й. Поради тази причина, ми беше малка, тъй като като я ползвах, вече имах три колоди, едната винаги трябваше да стои навън, което намирах за дразнещо. Сега я ползвам за бижутерна кутия за бижутата, които съм си направила и вече спира да побира и тях ...
Кутията на картинката е огромна - спокойно може да побере 6 колоди карти от стандартното Таро, дори и 9, въпреки че технически закопчването би било по-трудно. Нямам 9 колоди, така че в тази кутия държа и други дреболии, към които съм сантиментална - няколко пръстена със скъпоценни камъни (от време на време слагам и по някой друг скъпоценен камък да ми зареди картите). На втората снимка се вижда малко от содалита и сферата розов  кварц, които бяха вътре като направих снимката:





Колодите, които виждате на горната снимка, съответно са - най-в ляво - Таро на Търсещия, средното е Legacy of the Divine, в края, отдолу (не се виждат много добре) - Митичното Таро, а върху тях са трансъффъринг картите на В. Зеланд - Познати още като Таро на пространството и вариантите. 

Първата ми колода е Таро на търсещия, използвах я около 3 години без да имам друга. Върши чудесна работа, но това, което искам да кажа на хората, които искат да "проходят" с нея е, че в началото изобщо няма да е толкова лесно. Проблем създават малките аркани, защото са в някакво средно положение между малките аркани, които нямат уникални изображения в някои колоди (като обикновени карти) и малките аркани, които имат. Имам предвид, че фоновете, съответно, настроенията, които навяват, се променят, но липсата на действие, на човешко присъствие ми дойде като доста абстракна идея в началото на заниманията ми с Таро. Извън това, много красива колода, която до ден днешен много си обичам! 
Втората ми колода е Митичното Таро. Много исках да работя с колода, която е изцяло посветена на гръцката миология, тъй като преди да се заниамвам сериозно с езотерика и окултни науки, митологията беше голямата ми любов - и то в частност - гръцката. Бях решила, че е чудесна идея да съчетая знанията си по двете неща. Колодата ми я подариха за празник - мисля, че беше Коледа. Проблема е, че не се сработих особено добре с нея. Причината? Тези карти имат две версии - едната стара, а другата - нова. Старата версия, както се досещате е оригиналната. Тя е нарисувана от човек, който попринцип не е учил изобразително изкуство ( до колкото помня). Като цяло, някои от рисунките са с доста странни пропорции. За сметка на това са доста чаровни, включително цветовете по тях. Като например, картата, която прилагам в дясно. Мислех си, че в комплекта идват тези карти. Оказа се, обаче че са "новата" версия - която трябва да представлява пооправени груби художествени грешки от някой си друг художник. Добре, де, но тази вотра версия ми стои някак по средата - хем не е напълно оправена, хем е достатъчно пипана, за да се загуби половината й чар. Може да видите в дясно. Та ... поради тази причина рядко ползвам тази колода ...

Дълго издирвах друга подходяща колода за мен, искаше ми се да си я купя от България, за да си спестя всичките проблеми и съображения, които трябва да направя, ако купя от чужбина. В края на краищата, обаче, не се случи така, защото харесах колода, която тогава я нямаше в България. Legacy of the Divine. Заинатих се и си казах, че ще е тази, изчаках и няколко месеца да видя дали няма да ми мине тази идея от главата, но уви, не премина. Благодарение на една приятелка тогава, си я купих и тя е бижуто ми сред всичко, което имам. Това е и основната колода, която използвам от край време. Вече май странаха 3 или 4 години. Качеството не може да се сравни изобщо с това, което се преиздава в България. Особено жестоки критики може да отнесе Тарото на търсещия откъм качество, но здраве да е - и да ви ги говоря тези неща, какъв е смисъла, като от съответното издателство толкова ги мързи, че чак не са си преиздали картите, а хората умират да ги търсят и да питат за тях - забутани издатели. 

Трябва да кажа, че транссъфъринг картите също са покупка от отчаяние и мъка по Legacy of the Divine, които тогава още не си бях купила. Картите са изключително красиви, с едни живи изображения, обожавам ги направо. Книгата обаче е пълен боклук. Не става дори и да си паля парното с нея. Поради тази причина, картите малко трудно могат да се използват без нея. Поради тази причина и не съм ги ползвала много, но и не съм си наложила като идея да им приложа нетрадиционно използване, не по оригиналното им предназначение. 

Следващата снимка е за хората, които ме мислят за велик гадател. Ето всички книги за Таро, които съм прочела през живота си. Е, айде, има и някои Интернет сайтове, в които съм чела някои значения ... 


Принципното ми виждане е, че Таро е изкуството на интуицията и поради тази причина, през годините не съм си правила особено труда да чета книги за значения, тъй като спомена за конкрени значения в някаква книга някак убива идеята това да бъде направено инуитивно, предпочитам да разчитам повече на свои виждания. Много ми е гадно, когато ме попитат за значението на някоя карта и аз кажа какво мисля и хората "оооо, това не го бях чувал" - ами как да си го чувал, като съм си го измислила преди малко!
Така си мислех доскоро - сега, след като вече съм понабрала опит и наистина разчитам галвно на интуицията си и това се е превърнало в навик, реших, че все пак може да направя нещо за значенията, за да придобия едно по-дълбоко разбиране. Реших да прегледам книгите наново, да запиша някои особености на всяка една карта, както и какви мисли тези особености могат да предизвикат, защото когато сме начинаещи, забелязваме главните неща. Склонни сме да забелязваме как картите се манифестират повече във физическия свят, отколкото на едно духовно ниво, защото ако Таро е начина, по който се проходили в езотериката, нормално е отначало да сте се интересували от по-конкретни неща, а не бръщолевения за ефирни тела. А аз сега точно тези бръщолевения търся, тъй като чрез опита си знам, че те ми дават много по-ясна рамка и представа за идеите по време на гледането, отколкото конкретно написаните значения. 



Последните две снимки са в работна среда на сравняване на значенията между всичките книги. Притежавам едно малко тефтерче, на което пиша онова, което е по-особено и ми е направило силно впечатление у картата. От едната страна на тефтерчето пиша за правите карти, от другата за обърнатите, но се старая всичко да е в конкретен ред. Имам едно отделно друго тефтерче, което държа в кутията с картите (понеже все пак още нямам 9 колоди), в което си пиша подредбите. Не мога много да помня подредби, нито виждам смисъл да го правя, така че ако ще излизам някъде с карти, просто винаги мога да си взема тефтерчето с подредбите и да го използвам. 
 Това е основно първа част за моите съкровища. Очаквайте още! ;)

Няма коментари :

Публикуване на коментар